Les percepcions i el Plan Avanza 2

Els governs ja siguin municipals, autonòmics o estatals tenen tendència a confondre la publicitat de les seves pròpies accions amb l’exaltació del seu propi país. Això té greus perills.

Ja se sap que pel simple fet que un partit polític estigui en el govern, té més de vots. Aquests vots de ciutadans indecisos van a parar al que coneixen, al que més surt en les notícies i al que més publicita les seves accions que en la majoria de casos és el qual governa ja que és qui més capacitat econòmica té. No és d’estranyar per tant que els governs tinguin una acusada tendència a gastar una bona quantitat de recursos a la “publicitat”, perdó, a enaltir les virtuts que tenim (vegi’s la campanya empresa per l’ajuntament de Barcelona i limitada pel consell Audiovisual de Catalunya pels seus excessos) o dir el que s’ha aconseguit amb el Plan Avanza (que després la famosa Viviane Reding s’encarrega de desmentir i les estadístiques també) o altres que realitzen els governs autonòmics de tots els colors.

Els publicistes han de viure, per descomptat. Però vam arribar a situacions que són bastant absurdes. Quan els governs no arriben amb les accions, és quan els homes del màrqueting intervenen i maquillan tot el maquillable fent que sembli el que no és.

Què en el Plan Avanza 2 no es pot gastar el que s’havia previst? No us preocupeu, direm que aquest any gastarem menys perquè l’Avanza 1 ja ha aconseguit els seus objectius. A més en comptes de subvencions posem crèdits que el personal no s’assabentarà. Això si, ho hem de repetir moltes vegades per a que sembli creïble. L’inconvenient és que al final, a força d’aquesta publicitat, els mateixos que l’han engegat l’hi acaben creient i la situació que semblava simpàtica se’ns converteix en dramàtica.

Com ja hem aconseguit els objectius, no és necessari invertir en TIC. Mentida! El mes de setembre el Sr. Sebastian i molts dels intervinents a Santander creien que les TIC ens podien treure de la crisi. Això són molts els quals ho creuen. Gastin-se menys en publicitat “autoenjabonada” i autojustificativa que no es creu ningú i no serveixen per res, i inverteixin en projectes TIC que si serviran.

Font: TecnoNews

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari