La tecnològica Aventia pren el control de Doxa Consulting

La compnyia de Josep Amores i Oriol Sanz compra el paquet majoritari de Carles Vilarrubí en la consultora de telecomunicacions. Realitzar operacions corporatives no és impossible a pesar de la crisi i de les restriccions creditícies.

Aventia, una de les majors companyies independents de serveis tecnològics en el mercat espanyol, acaba de prendre el control de Doxa Consulting, consultora especialitzada en telecomunicacions. Amb seu a Sant Just Desvern (Baix Llobregat), Aventia té com socis a Josep Amores i Oriol Sanz, que van fundar la compnyia en 1996 després de treballar en Centre de Càlcul de Sabadell (CCS) i Gedas, respectivament. Aventia preveu tancar l’exercici amb unes vendes de 30 milions d’euros i 400 empleats.

Aventia ha comprat el 55% de Doxa Consulting, una participació que estava en mans de Carles Vilarrubí, qui ocupava la presidència de la consultora barcelonina. Doxa, nascuda en 1994, compte amb clients com Abertis, Agbar, BT, Endesa i diversos governs autonòmics. Vilarrubí, que va ser conseller de Telefònica a proposta de la Generalitat, va deixar el passat estiu les tasques executives en Doxa després de l’obertura de l’oficina a Barcelona de Banca Rothschild, on és vicepresident per a Espanya.

L’operació de presa de control de Doxa Consulting per Aventia – de la qual no han transcendit xifres – inclou una ampliació de capital subscrita per la tecnològica, que d’enforteix així la seva participació majoritària. Mantenen una posició minoritària en la consultora de telecomunicacions el seu fundador, Josep Grau, i els altres dos principals directius de la companyia: Pedro Lisbona i Jordi Codorniu.

Segons Aventia, Doxa conservarà la seva autonomia de gestió i la seva marca. L’operació permet a la tecnològica ampliar la seva oferta de serveis en telecomunicacions i mitjans de comunicació. “La integració de Doxa ens dóna un plus clarament diferencial respecte a la nostra competència”, afirma Amores.

Aquesta adquisició elevarà a 30 milions d’euros la facturació de Aventia en 2009, un 25% més que el passat any, i situarà a la tecnològica amb 150 clients –com Telefònica, Banc Sabadell, Banc Popular, Vodafone, el Racc i diversos ministeris– i un equip de 400 professionals, repartits entre la seu de Sant Just, Madrid i Lisboa.

Segons Sanz, el pla estratègic de Aventia para el període 2008–2012 contempla noves compres d’empreses “sempre que hagi sinergies” amb el negoci del grup. Mirant cap a Llatinoamèrica Aventia desenvolupa ja parteix de la seva activitat en el mercat llatinoamericà, on es planteja obrir oficines a mitjà termini. “Estem estudiant instal·lar-nos a Perú i Colòmbia”, diu Josep Amores. En el mercat espanyol, la tecnològica competeix amb altres companyies independents, com Seidor o IT Deusto, i amb els grans del sector, com Indra o T-Systems.

Font: Expansión

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari