A mida que els professionals planten cara als canvis accelerats de la tecnologia, a les demandes creixents i a la pressió per aconseguir recursos, hi ha signes que el ‘burnout’ (‘estar cremat’) afecta cada vegada més als quals es dediquen a les Tecnologies de la Informació. No obstant això, la nostra comprensió d’aquest problema segueix sent limitada.
Les fonts més comunes d’estrès són l’excés d’hores i volum de treball, així com el treball quantitatiu, és a dir, el volum de treball exigit i el marge de temps per a fer-lo.
S’identifiquen altres quatre característiques intrínseques de les TI que contribueixen al ‘burnout’: multitasca, problemes de competència personal, insatisfacció amb el treball i avorriment.
De les quatre, només els problemes relacionats amb la competència personal (per exemple, temor a caure en l’obsolescència o a no poder seguir el ritme del canvi tecnològic) han rebut la suficient atenció en estudis anteriors. Aquí es subratlla l’estrès addicional que sorgeix quan cal desenvolupar noves competències per a poder portar a terme una tasca.
Font: e-business Center