Les consultores tecnològiques del país asiàtic busquen créixer a Europa per trencar la seva forta dependència del mercat d’EUA.
Una de les grans estratègies de Satyam, la quarta major empresa índia de consultoria i serveis de tecnologies de la informació, és expandir la seva activitat a Europa durant aquest any. Així ho van reconèixer la setmana passada els seus directius en una reunió amb la premsa europea en Hyderabad, la ciutat del país, al costat de Bangalore, amb major nombre d’empreses del sector TI per metre quadrat. El seu objectiu és reduir la seva gran dependència del mercat nord-americà, més ara que EUA pot entrar en una recessió econòmica el que copejaria també als comptes de la resta d’empreses índies de offshore com Tata, Infosys i Wipro. I és que gairebé tots els grans bancs nord-americans són clients d’alguna d’elles.
‘És l’any de Satyam a Europa Continental’, va assenyalar Peter Heij, vicepresident de la companyia per al Vell Continent, qui va apuntar que obriran al llarg dels pròxims dos anys diversos centres de desenvolupament en aquest àrea geogràfica. Actualment, a Europa tenen tres centres, un a Regne Unit, altre a Alemanya i un tercer a Hongria. Els següents s’establiran a Polònia, Rússia Oriental, Espanya i Portugal.
‘La millor manera de crear llaços d’unió amb Europa i captar clients en aquests països és apostar pel nearshore centres locals des d’on donar serveis locals’, segons va reconèixer el director de la filial britànica, Som Sharma.
Satyam, com les seves homòlogues índies, estan evolucionant cap a un nou model de negoci ‘que busca la proximitat amb el client’, perquè són conscients que en molts països europeus com Alemanya, França, Itàlia o Espanya, costa introduir el model offshore des de la Índia. ‘Els clients d’aquests països demanen parlar en la seva pròpia llengua’, subratllen els responsables de Satyam, ‘i els costa treballar directament amb l’Índia’. En Espanya, on acaben de guanyar, al costat de Fujitsu Services (contractista principal), un contracte de outsourcing amb Telefònica per donar a l’operadora espanyola serveis de gestió d’infraestructura i gestió del seu centre de dades durant tres anys per un valor d’entre 10 i 15 milions d’euros, obriran un centre que contarà a la fi de 2010 amb 500 empleats qualificats.
Segons Heij, aquesta instal•lació, que podria convertir-se en la primera que establix una empresa índia de serveis tecnològics a Espanya, se situarà gairebé amb tota probabilitat a Andalusia, previsiblement a Sevilla. ‘La idea és situar-lo en una ciutat amb universitat per captar talent’, va continuar el directiu, que va parlar d’una inversió benvolguda que rondarà els 15 milions de dòlars.
La indústria de programari indi mou 64.000 milions de dòlars a l’any i l’amenaça de les empreses índies per al negoci de les consultores espanyoles, europees i nord-americanes comença a ser real. Més quan aquestes signatures asiàtiques han passat de ser simples proveïdors de serveis poc qualificats, això sí amb mà d’obra barata (un graduat en Satyam cobra uneixis 20.000 rupies al mes, l’equivalent a uns 335 euros), a ser proveïdor de solucions globals i de valor afegit.
La frase ‘Per créixer correctament a Europa no podem ignorar a Espanya i Portugal. La nostra previsió de negoci és facturar en un termini de dos anys entre 40 i 50 milions d’euros. Per això busquem socis en el sud d’Europa’. Shailesh Shah, responsable d’Estratègia de Satyam
Font: Cincodias.com