Els professors es veuen incapaços d’usar les noves tecnologies

Más de la meitat dels professors d’educació primària i secundària no s’atreveix a incorporar les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) com eines didàctiques.

El 95% dels centres ja té connexió a Internet de banda ampla (respecte el 92% de 2007), però el potencial digital no s’aplica als mètodes d’ensenyament. Encara que la Llei Orgànica d’Educació estableix que les noves tecnologies han d’estar presents en totes les matèries, tot just el 27% dels col·legis conta amb ordinadors en les aules on s’imparteix classe, i més del 50% dels alumnes no els usen mai o només ho fan ocasionalment.

La Fundació Telefònica va oferir ahir les primeres dades d’un estudi en 800 centres de primària i secundària espanyols, que reflecteix que el camí cap a l’educació tecnològica està sent “lent i difícil”. Professors i alumnes coneixen les TIC, però les han après pel seu compte i no les apliquen en el procés educatiu.

Segons l’informe, dos de cada tres docents es senten incapaços de promoure o supervisar treballs amb aquests mitjans i més de la meitat no podria desenvolupar projectes multimèdia o avaluar treballs realitzats a través de les TIC. El 70% dels ensenyants i alumnes creuen que l’ús de les noves tecnologies no influeix en els seus resultats. L’estudi, que es presentarà al maig, apunta a la necessitat d’innovar en les tècniques i impulsar l’aprenentatge autònom de l’alumne.

Font: El País

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari